Det franske satellitselskab Eutelsat slukkede for Roj-TVs signal efter den danske terrordom. For tiden kan tv-stationen derfor kun ses på nettet. Og her fører Roj-TV som den mest sete tv-station.

Siden den franske satellitudbyder Eutelsat valgte at fjerne Roj-TV fra en af dens satellitter, har millioner af kurdere måtte se Roj-TV på nettet. Og det gør de så – i så høj grad, at tv-stationen nu er den mest sete på internettet. Det fremgår af Delicast, en international fora for live-streaming kanaler.

Se hele oversigten her.

Roj-TV fik ved Københavns Byret en bøde på 5,2 mio. kroner for at overtræde terrorlovgivningen ved at støtte PKK. Roj-TV har anket dommen. Derfor valgte Eutelsat at fjerne tv-stationen fra dens satellit.

– Eutelsat har besluttet at fjerne ROJ TV fra vores satellitter for at undgå at pådrage sig strafansvar som medskyldig i terroraktiviteter, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Kurdere verden over protesterede over Eutelsats beslutning, blandt andet ved demonstrationer i London og Paris.

Kommentér via Facebook

kommentarer